Inleiding

Op deze pagina krijgt u meer inzicht in redenen waarom werknemers en zzp'ers deelnemen aan LLO en in welke mate werknemers door werkgevers hierin gefaciliteerd worden.

 

LET OP, DEZE PAGINA IS NOG IN ONTWIKKELING EN GEEFT ALLEEN EEN ILLUSTRATIE VAN DE UITEINDELIJKE PAGINA. DE CIJFERS ZIJN WILLEKEURIG GEGENEREERD EN GEVEN GEEN BEELD VAN DE DAADWERKELIJKE SITUATIE.

Filters

Regiofilter:

Selecteer hieronder de regio waarvoor u cijfers wilt zien.

Aansluiting vaardigheden op werk

Aansluiting kennis en vaardigheden van werknemers

In deze grafiek is te zien in hoeverre de kennis en vaardigheden van werknemers aansluiten bij hun werkzaamheden. Deze data is gebaseerd op de uitkomsten van een enquête. 

Aansluiting kennis en vaardigheden van ZZP'ers

In deze grafiek is te zien in hoeverre de kennis en vaardigheden van ZZP'ers aansluiten bij hun werkzaamheden. Deze data is gebaseerd op de uitkomsten van een enquête.

Betrokkenheid bij organisatie

Bevlogenheid

In deze grafiek is de bevlogenheid onder werknemers en ZZP'ers weergegeven.  

Bevlogenheid bestaat uit vitaliteit, toewijding en absorptie. Dat betekent dat bevlogen mensen zich energiek voelen in hun werk, betrokken zijn bij hun werk en er helemaal in opgaan. Dit concept is gemeten door items als: “ik ben enthousiast over mijn werk”, of “als ik werk voel ik me fit en sterk”. Deze items komen uit een enquête onderzoek.

Verbonden voelen met de organisatie (Betrokkenheid)

In deze grafiek weergegeven hoe groot het aandeel werknemers is dat zich verbonden voelt met de organisatie waar zij voor werken. De data is beschikbaar per grootteklasse. 
Met behulp van de filteroptie boven de grafiek kunt u de data voor zowel het jaar 2020 als 2022 inzien. 

Behoefte aan LLO

Behoefte aan opleiding of cursus

In deze grafiek is het aandeel werknemers en ZZP'ers weergegeven dat aangeeft behoefte te hebben aan een aanvullende opleiding of cursus. De data is afkomstig uit een enquête onderzoek.

Belang van leermogelijkheden

In deze grafiek het is aandeel werkenden weergegeven dat leermogelijkheden in het werk heel erg belangrijk vindt. De data is uitgesplitst naar type dienstverband: 

  • Totaal
  • Tijdelijk en/of vast zonder vaste uren
  • Oproep- of invalkracht
  • Vast
  • Uitzendkracht

Redenen voor LLO

Doel van de opleiding volgens werknemers

Aan werknemers is gevraagd wat het belangrijkste doel was om een opleiding of cursus te volgen. Korte termijn doelen zijn belangrijker dan lange termijn doelen.
De werknemers konden kiezen uit drie doelen:

  • Mijn huidig werk beter kunnen doen
  • Mijn kansen op werk in de toekomst te kunnen vergroten
  • Om kunnen gaan met toekomstige veranderingen in mijn huidige 

Faciliteren LLO door werkgever

Ervaren steun leidinggevende

In deze visualisatie is de ervaren steun van leidinggevenden door werknemers weergegeven. Stimuleert een leidinggevende de werknemers om zich verder te ontwikkelen?
Met behulp van de filteroptie in de grafiek kunt u de data filteren per grootteklasse (Totaal, 0 tot 9 werknemers, 10 tot 49 werknemers, 50 tot 99 werknemers en 100 of meer werknemers).

Scholingsmogelijkheden en financiering bij werkgevers

In deze grafiek is weergegeven bij welk aandeel van de werknemers scholingsmogelijkheden zijn opgenomen in de arbeidsvoorwaarden. Er zijn drie vormen van scholingsmogelijkheden:

  • Afgelopen O&O gelden voor scholing gebruikt
  • Kan individueel maatwerk bieden
  • Scholingsmogelijkheden beschikbaar

Tevredenheid leermogelijkheden

In deze grafiek is weergegeven welk aandeel van de werknemers en ZZP'ers tevreden of zeer tevreden is over de leermogelijkheden in het we

POWERED BY

powered by